Masz sklep internetowy? Stronę firmową? Warto więc abyś założył i prowadził Bloga! Po co? Bo w ten sposób będziesz kierował ruch na Twoją stronę firmową czy Twój sklep.
Oczywiście jeśli w miarę regularnie będziesz na Blogu dodawał nowe treści. Raz na rok to zdecydowanie za mało, ale tak raz na tydzień będzie w sam raz. Roboty indeksujące Google cenią unikatowe i regularnie publikowane treści.
a po co mi Blog? firmowy?
Spytasz: a po co Blog? Mam kanał social media! Fan page na Facebooku, profil na LinkedIn… Specyfika tych mediów jest taka, że nie ma w nich miejsca na dłuższy wpis. Nie jest to też miejsce, które w pełni kontrolujesz.
Zdarzyła Ci się blokada konta na Facebooku? Brak możliwości zalogowania się do konta prywatnego, do fanpage’a oraz do Messengera? Mi tak. Utrata ciekawych wpisów w social media z kilku lat nie jest fajną rzeczą. I utrata fanów…
Oczywiście warto mieć swoje kanały w social media! O tym osobny wpis. Są to jednak miejsca zależne od decyzji administratorów wybranego serwisu społecznościowego.
Kiedy jednak prowadzisz swojego firmowego Bloga – to wszystko jest zależne od Ciebie.
Linki kierujące do Twojego Bloga
Jeśli treści na Twoim Blogu będą ciekawe to z pewnością ludzie będą się dzielić nimi w mediach społecznościowych. Ty w ten sposób zdobędziesz linki kierujące do Twojej strony, czy sklepu. A to poprawi widoczność w wyszukiwarce.
Daj mi skomentować
Pozwól komentować użytkownikom Twoje wpisy na Blogu. Dowiesz się czego szukają (może warto rozszerzyć swój asortyment w sklepie?), czego oczekują. Niech klient wyrazi swoją opinie! Podzieli się z innymi. Negatywne komentarze są najciekawsze. Możesz się wykazać odpowiadając na nie. Odpowiednia odpowiedź na krytykę może dać więcej niż x komentarzy pozytywnych.
Wyślij mi info o promocjach
Nie zapomnij o Newsletterze. Pozwól swoim potencjalnym klientom zapisać się do Twojego newslettera. I buduj bazę e-mailową. Budowanie bazy mailingowej to jedna z najważniejszych rzeczy, którą możesz robić, by promować swoje produkty czy usługi.
Trochę trzeba poczekać
Efekt nie będzie błyskawiczny. Trochę trzeba będzie poczekać. Najwięcej korzyści będą Ci przynosić nie aktualne wpisy, ale te poprzednie, które w międzyczasie zdobyły pozycję w wyszukiwarce.
ok, zakładam Bloga!.. tylko gdzie?
Jest sporo platform które oferują założenie Bloga. I to za darmo. W zasadzie są to kreatory – gdzie nie potrzebujesz wiedzy programistycznej. Ich możliwości są niestety ograniczone. Blogi te niestety znacznie wolniej pozycjonują się w wyszukiwarce Google.
Najpopularniejszym systemem blogowym na świecie jest oczywiście WordPress. A tu z kolei są dwie rodzaje blogów WordPress: WordPress.com i WordPress.org. I dopiero WordPress.org, daje możliwość zbudowania profesjonalnego Bloga na własnej domenie i własnym serwerze. Dodatki, wtyczki, motywy – możesz rozbudowywać Bloga w sposób nieograniczony funkcjonalnie. Po np. roku możesz zmienić całkowicie wygląd Twojego Bloga – bez konieczności budowania nowego! A Twoje wpisy, komentarze zostaną. Blogi na WordPressie dobrze się pozycjonuję (oczywiście trzeba pamiętać o kilku istotnych kwestiach – osobny wpis). Jeśli do tego Twój Blog ma domenę z końcówką .pl .com .org lub inne to po pewnym czasie Twoje wpisy znajdziesz coraz wyżej w wynikach wyszukiwania.